lördag 24 november 2007

5 dygn och allt är lugnt

Här går det nya livet sin gilla gång. Memphis har gott om mjölk till valparna, som äter och blir större och tjockare för varje dag. Hon sköter valparna jättefint, men det myckna slickandet i valprumpor och sin egen rumpa och lite varstans där det ska snyggas till har gjort att hon fått skav på överläppen... Hon verkar inte lida av det precis, men jag smörjer så ofta jag kommer ihåg det. Av naturliga skäl skulle jag behöva smörja jämt. Salva och hundtunga vet de flesta hur bra det funkar ihop...


Här är en bild tagen strax efter att alla nio har diat och håller på att somna. Spana speciellt in hane 3 som ligger vid morsans bakdel. Skön stil, vill jag lova!

1 kommentar:

Anna sa...

Oj, den där hane nummer 3 ser ju ur precis som jag när jag sover!
/Justus

Ps. Va lyxigt att få salva direkt på munnen! Jag måste jaga mattes ben för att få en liten slick. Man kanske ska fixa sig ett sådant där skav.