onsdag 7 november 2007

Introduktion

Först lite bakgrundsfakta:

Memphis är en whippet som är född 050508 på kennel Wikellis i Helsingborg. Hon är hos mig på halvfoder, vilket innebär att Lise (Memphis uppfödare) ska ha en kull valpar på henne innan hon blir min helt och hållet.

Det vanligaste är att tiken åker till uppfödaren och får sina valpar och stannar där tills valparna flyttar, men Lise och jag har kommit överens om att Memphis ska stanna här hemma.

I slutet av september åkte Memphis och jag till Norge där Memphis hade en dejt med vackre Thierry (Ch Sol Y Sombra Palais Royal). De unga tu fattade tycke direkt och träffades vid två tillfällen.

Att Memphis blivit dräktig var jag ganska säker på väldigt tidigt och nu, på 47:e dygnet har hon mist alla sina vinthundskurvor och är mer lik en zeppelinare!

Den här bloggen kommer att handla om slutet av dräktigheten, valpningen och valparnas första åtta levnadsveckor.

I rollerna:

Memphis (Wikellis Ciara O'Milo) - Den dräktiga tiken
Jenny - Matte
Bianca (Siprex Vita) - Busfröet och Memphis vapendragare

Lise - Uppfödaren

Kicki - Hyresvärd och kompis
Janne (Slcch Pompeca's Runningfire in Kinderdijk) - Kickis hund
Mattis (Wikellis Precios Kid) - Kickis hund
Milton (Wikellis Special Free Soul) - Kickis hund
Flinga (Wikellis Foxy Lady) - Kickis hund

Thierry (Ch Sol Y Sombra Palais Royal) - Den blivande fadern




Memphis innan parningen

Memphis dräktig på 46:e dygnet

Pappa Thierry